لوگو
ورود و عضویت
0
سبد خرید شما خالی است

تحصیل در آلمان با معدل پایین چگونه ممکن است؟

0 دیدگاه
12 دقیقه برای مطالعه
تحصیل در آلمان با معدل پایین چگونه ممکن است؟

تحصیل در آلمان با معدل پایین یکی از رویاهای بسیاری از دانشجویان ایرانی است. اما آیا این رویا غیرممکن است؟ خیر، با وجود اینکه معدل یکی از عوامل مهم در پذیرش دانشگاه‌های آلمان است، اما تنها عامل نیست. برای تحصیل در آلمان با معدل پایین، باید به چند نکته توجه کنید:

  • انتخاب رشته مناسب: برخی رشته‌ها مانند مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و حقوق بسیار رقابتی هستند و معمولاً نیاز به معدل بالا دارند. اما برخی رشته‌ها مانند علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی و برخی علوم اجتماعی کمتر رقابتی هستند و ممکن است با معدل پایین‌تر هم پذیرفته شوید.
  • انتخاب دانشگاه مناسب: برخی دانشگاه‌های آلمان مانند دانشگاه تکنیک برلین، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ بسیار معتبر و محبوب هستند و معمولاً نیاز به معدل بسیار بالا دارند. اما برخی دانشگاه‌های کوچک‌تر و کمتر شناخته شده مانند دانشگاه برمن، دانشگاه کاسل و دانشگاه پوتسدام کمتر رقابتی هستند و ممکن است با معدل پایین‌تر هم پذیرفته شوید.
  • ارائه مدارک و مهارت‌های جانبی: برای تحصیل در آلمان با معدل پایین، باید نشان دهید که علاوه بر معدل، مدارک و مهارت‌های دیگری هم دارید که شایستگی شما را برای تحصیل در رشته مورد نظر اثبات کنند. برای مثال، می‌توانید گواهینامه‌های زبان آلمانی مانند تست‌داف، گواهینامه‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل، گواهینامه‌های حرفه‌ای مرتبط با رشته مانند سیسکو یا مایکروسافت، نمونه‌کارهای هنری یا علمی مانند نقاشی یا پروژه، سوابق کاری یا داوطلبانه مرتبط با رشته، توصیه‌نامه‌های اساتید یا کارفرمایان و … را ارائه دهید.
  • ارسال درخواست به چند دانشگاه: برای افزایش شانس پذیرش در آلمان با معدل پایین، بهتر است که به چند دانشگاه درخواست ارسال کنید و از تنوع رشته‌ها و دانشگاه‌ها استفاده کنید. هر چه تعداد درخواست‌های شما بیشتر باشد، احتمال پذیرش شما هم بیشتر می‌شود.

سیستم نمره دهی و معدل در آموزش آلمان

تحصیل در آلمان با معدل پایین چگونه ممکن است؟

اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید، باید با روش ارزیابی دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. این روش شامل تبدیل معدل شما از نظام آموزشی کشور خودتان به نظام آلمان است.

نظام ارزیابی آلمان از یک استاندارد مشخص پیروی نمی‌کند و ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. این نظام با نظام‌های آموزشی دیگر مانند روسیه یا کانادا تفاوت دارد. در این نظام، نمره ۱ بهترین نمره و نمره ۵ یا ۶ بدترین نمره است. این نظام شبیه به نظام “معکوس” روسیه است که در آن نمره ۵ بهترین و نمره ۱ بدترین نمره است. گاهی اوقات دانشگاه‌های آلمان از نمره هم استفاده می‌کنند که البته کم رخ می‌دهد.

در مدارس آلمان نیز نظام ارزیابی مشابه دانشگاه‌ها است و نمره ۱ عالی و نمره ۵ یا ۶ ناکافی است.

محاسبه و تبدیل معدل ایرانی با سیستم آموزشی آلمان

تحصیل در آلمان با معدل پایین چگونه ممکن است؟

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های آلمان درخواست بدهید، باید معدل خود را به نظام نمره‌دهی این کشور تطبیق دهید. شما می‌توانید از برنامه‌ها و سایت‌های آنلاین استفاده کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند. اما اگر فرمول تبدیل معدل را بدانید، می‌توانید معدل خود را در هر نظام نمره‌دهی به نظام آلمانی تبدیل کنید.

فرمول تبدیل معدل به این شکل است:

Z= [(Nmax-Nd)/(Nmax-Nmin)]*3+1

Nmax: بالاترین نمره ممکن در نظام ایران

Nmin: کمترین نمره لازم برای قبولی در یک درس در نظام ایران

Nd: نمره یا معدل شما

Z: نمره معادل در نظام آلمانی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان دو راه وجود دارد. اگر دیپلم ۱۲ ساله دارید، می‌توانید با گرفتن پذیرش از کالج‌های آلمان و شرکت در دو ترم کالج و آزمون FSP به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود بروید. تحصیل در این مقطع به زبان آلمانی است. بنابراین معدل شما برای کالج مورد نظر، خیلی مهم است. در راه دوم فرد متقاضی می‌تواند بعد از گذراندن ۳۵ واحد در دانشگاه‌های سراسری ایران در رشته خود، از دانشگاه‌های آلمان درخواست بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رضایی
۰۹ آذر ۱۴۰۲

نام کتاب زبان مورد نیاز خود را جستجو کنید و آن را بیابید

کلاس